Про переваги легальної зайнятості
Про переваги легальної зайнятості

Про переваги легальної зайнятості

Інформує: спеціаліст у сфері державного контролю за додержанням законодавства про працю відділу земельних відносин, комунальної власності, підприємництва, податків і зборів Нововодолазької селищної ради - Пархоменко Віта Вікторівна

Нелегальна зайнятість працівників та зарплата «в конвертах» протягом тривалого часу залишається однією з найбільш актуальних проблем в Україні. Адже основним джерелом наповнення місцевих бюджетів є податок з доходів фізичних осіб. Ці кошти спрямовуються на вирішення соціальних проблем кожного населеного пункту, якісне медичне обслуговування, належний рівень освіти та культури, а головне, це – захист прав та законних інтересів платників податків.

Працівник, який погоджується на таке працевлаштування, повністю позбавляється соціального захисту. Адже пенсія у майбутньому нараховується тільки з офіційної заробітної плати. При зверненні громадян до Пенсійного фонду з питань оформлення пенсій часто виникають питання щодо обчислення страхового стажу. Інколи виявляються факти не зарахування деяких періодів до страхового стажу. Слід зауважити, що на сьогоднішній день, зареєструвавшись на веб-порталі Пенсійного фонду України, кожна застрахована особа має можливість контролювати свою зарплату та майбутню пенсію, перевіряти факт сплати внесків та суму, з якої вони перераховуються.

З метою посилення захисту трудових прав працівників, а також створення умов для бізнесу, що сприятимуть легалізації заробітної плати і зайнятості з 01.01.2015 набули чинності зміни в трудовому законодавстві.

У новій редакції викладено статтю 24 Кодексу законів про працю України. Якщо раніше для укладення трудового договору було достатньо лише видання наказу чи розпорядження власника або уповноваженого ним органу про зарахування працівника на роботу або ж фактичне допущення працівника до роботи, то тепер необхідно ще й повідомити фіскальну службу про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Також, легалізація праці є одним із завдань, які пропонуються вирішувати шляхом посилення відповідальності за порушення законодавства про працю.

Порядком здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 295, запроваджено нові підходи у відносинах держави та бізнесу, згідно з якими головними пріоритетами інспекторів праці є профілактична робота та консультування роботодавців.

Порядком передбачено, що роботодавці можуть ініціювати проведення державними інспекторами регулярних інформаційно-роз’яснювальних кампаній щодо найбільш ефективних способів дотримання норм законодавства про працю, захисту і поновлення трудових прав працівників, а заходи впливу пропонується застосовувати лише у випадку, якщо роботодавець відмовляється усувати порушення законодавства про працю.

Наголошуємо, що відповідно до Порядку інспектори праці здійснюють державний контроль за додержанням законодавства про працю з питань:

  • своєчасної та у повному обсязі оплати праці,
  • додержання мінімальних гарантій в оплаті праці,           
  • оформлення трудових відносин.

У разі виявлення фактів використання праці неоформлених працівників, несвоєчасну та не у повному обсязі виплату заробітної плати, недодержання мінімальних гарантій в оплаті праці вживаються заходи щодо притягнення роботодавців та винних посадових осіб до кримінальної, адміністративної, фінансової та дисциплінарної відповідальності.

Зауважимо, що змінами до статті 265 КЗпП України не лише визначено перелік порушень та збільшено розмір штрафів, а й конкретизовано осіб, які несуть відповідальність: посадові особи органів державної влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій; юридичні та фізичні особи – підприємці, які використовують найману працю.

Юридичні та фізичні особи–підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу в разі:

- фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків - у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;

- порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі - у трикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення;

- недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці - у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;

- недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених законами України "Про військовий обов’язок і військову службу""Про альтернативну (невійськову) службу""Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", - у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;

- недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю, створення перешкод у її проведенні - у трикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення;

- вчинення дій, передбачених абзацом шостим цієї частини, при проведенні перевірки з питань виявлення порушень, зазначених в абзаці другому цієї частини, - у стократному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення;

- порушення інших вимог трудового законодавства, крім передбачених абзацами другим - сьомим цієї частини, - у розмірі мінімальної заробітної плати. 

Тому звертаємося до всіх роботодавців, які використовують найману працю, з проханням усвідомити свою відповідальність перед працівниками та легалізувати трудові відносини у відповідності до чинного законодавства.

Штрафні санкції за порушення законодавства про працю (відповідно до статті 265 КЗпП)

з 01.01.2017 року

Порушення

 

Розмір штрафу

 

 

 

 

у МЗП (мінімальна заробітна плата)

 

у грн

Недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю, створення перешкод у її проведенні

(абз. 6, ч.2, ст. 265 КЗпП)

У трикратному розмірі на момент виявлення порушення

 

 

 9 600

Недопущення до перевірки з питань допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків

(абз. 7, ч.2, ст. 265 КЗпП)

У стократному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення

 

 

 

 

 

320 000

Фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплата заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків

(абз. 2 ч. ст. 265 КЗпП)

У 30-кратному розмірі МЗП за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення

 

 

 

96 000

Порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі

(абз. 3 ч. 2 ст. 265 КЗпП)

У трикратному розмірі МЗП

 

 

9 600

Недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці

(абз. 4 ч. 2 ст. 265 КЗпП)

У 10-кратному розмірі МЗП за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення

 

 

32 000

Недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов'язків, передбачених законами України «Про військовий обов'язок і військову службу» від 25.03.1 992 № 2232-XII, «Про альтернативну (невійськову) службу» від 12.12.1991 № 1975-ХІІ, «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» від 21.10.1993 № 3543-ХІІ

(абз. 5 ч. 2 ст. 265 КЗпП)

У 10-кратному розмірі МЗП за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення

 

 

 

32 000

Порушення інших вимог трудового законодавства, крім передбачених абзацами третім-шостим частини другої статті 265 КЗпП

(абз. 8.ч.2. ст. 265 КЗпП)

В однократному розмірі МЗП

 

3 200

 

 

 

 

Переглядів: 430
Дата публікації: 13:21 21.11.2017
Селищний голова

Шановні друзі!

Радий вітати вас на офіційному сайті Нововодолазької селищної об’єднаної територіальної громади. Сайт був створений з метою оперативного інформування про життя та здобутки об’єднаної громади. Сповідуючи принципи відкритості та прозорості роботи, сподіваюся, що кожен із вас знайде тут потрібні, корисні й цікаві відомості про наш рідний край.

Запрошую до співпраці інвесторів та підприємців, адже Нововодолазька селищна об’єднана територіальна громада має широкі перспективи для успішного розвитку та процвітання.

З повагою, Олександр Єсін, Нововодолазький селищний голова

Електронні петиції
Виконавчі органи ради
Відділ земельних відносин, комунальної власності, підприємництва, податків і зборів Нововодолазької селищної радиВідділ культури, туризму, молоді та спорту Нововодолазької селищної радиВідділ економічного розвитку та інвестицій Нововодолазької селищної радиВідділ державного архітектурно-будівельного контролю Нововодолазької селищної радиВідділ освіти Нововодолазької селищної радиТериторіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Нововодолазької селищної радиВідділ житлово-комунального господарства, благоустрою, інфраструктури, транспорту та охорони навколишнього середовища Нововодолазької селищної радиВідділ у справах дітей, сім'ї та з питань соціального захисту населення Нововодолазької селищної радиЗагальний відділ Нововодолазької селищної радиСектор взаємодії з правоохоронними органами, з питань цивільного захисту та юридичних питань Нововодолазької селищної радиФінансовий відділ Нововодолазької селищної радиСлужба у справах дітей Нововодолазької селищної радиВідділ бухгалтерського обліку Нововодолазької селищної ради

Центр надання адміністративних послуг Нововодолазької селищної ради

Вісник Нововодолазької громади

Анонс подій
Подій не заплановано
Пошук
Нововодолазька селищна рада Харківської області >>>